Published On: 11/06 - 2024Categories: Nyhed2,7 min read

De 7 trin til det optimale og fremtidssikrede mødelokale!

Tak for deltagelsen!

dag havde vi besøg af vores gode samarbejdspartnere, Lenovo og ALSO. Vores gæster fik mulighed for at se og høre det nyeste produkt line up og få rådgivning af en af eksperterne. Samtidig bød CAVE IT på en kop kaffe og en croissant.

Tusind tak til alle der tog sig tid til at kigge forbi, vi er meget glade for det store fremmøde.

Ikke bare et mødelokale!

Når vi rådgiver om professionelt udstyr til mødelokaler, ved vi hvor vigtigt det er at tage hensyn til din virksomheds specifikke behov og sørge for, at I får en løsning, der er både effektiv og brugervenlig.

De 7 trin til det optimale og fremtidssikrede mødelokale!

1Afdækning af behov

  • Analyse af krav: Hvor mange mennesker vil typisk deltage i møderne? Er der behov for at forbinde flere lokationer? Hvilke typer møder holdes oftest (præsentationer, samarbejdsmøder, interviews)?
  • Mødelokale: Vi taler om, rummets størrelse, akustikken samt lysindfald

2Hvilket udstyr er nødvendigt

  • Kameraer: Kameraer med høj opløsning og bred synsvinkel sikrer, at alle deltagere kan ses klart. PTZ-kameraer (Pan-Tilt-Zoom) kan være en fordel i større rum.
  • Mikrofoner: Kvalitetsmikrofoner, der kan opfange stemmer klart fra hele rummet, er afgørende
  • Højttalere: Gode højttalere sikrer, at lyden er klar og tydelig. Soundbars kan være en god løsning i mange mødelokaler.
  • Displays: Store, højopløselige skærme eller projektorer er nødvendige for at vise præsentationer.
  • Kontrolsystemer: Enkle kontrolpaneler, der integrerer alle systemer, gør det nemt for brugerne at styre videokonferencer og mødeudstyr, uden, særlig, teknisk viden.

3. Software og Platforme

  • Kompatibilitet: Hvilke softwareplatforme, er kompatible med eksisterende systemer og udstyr.  – Zoom, Microsoft Teams, Google Meet, og Cisco Webex.

4. Netværk og Infrastruktur

  • Netværkssikkerhed:  Har din virksomhed de rette sikkerhedsforanstaltninger som beskytter  jer mod cybertrusler og garanterer at konferenceopkald er sikre og private?

5. Installation og Integration

  • Professionel Installation:  installation foretages af vores professionelle team – Viptec – din virksomheds garanti for at alt fungerer korrekt fra starten.
  • Systemintegration: Integrer alle komponenter, så de fungerer som en samlet enhed. Dette inkluderer synkronisering af kameraer, mikrofoner, højttalere, og skærme med den valgte softwareplatform.

6. Træning og Support

  • Brugeruddannelse: Viptec forestår træning til (super)brugere, således der fra starten er fortroligehed med udstyr og software. Herudover vil der være løbende support og vedligeholdelse, for at sikre, at systemerne forbliver i optimal stand og brugerne kan få hjælp, når det er nødvendigt.

7. Fremtidssikring

  • Skalerbarhed:  – VIGTIGT  – Vælg en løsning, der kan skaleres op eller ned, efterhånden som virksomhedens behov ændrer sig.
Tips til shoppen

Find den rette computer:

  • Klik på drop down menuen “computere”
  • Vælg eks. vis “Bærbar PC”
  • Brug menuer til venstre og find – nemt – den bærbare computere der passer dig

Vi sidder altid klar til at hjælpe!

Del historien, vælg din Platform!